Wednesday, June 22, 2011

Makan nasi pulut nyior!!

Hari ini.. aku buat kali pertamanya aku makan nasi pulut nyior!!

Nasi pulut nyior? apa ke benda menu ni? haha.. kompem korang tak tahu kan.. hanya orang ganu je tau.. sebab ini makanan tradisi mereka..

Rasanya manis-manis dan masin-masin.. sebab apa manis? sebab ade nyior bergula.. sebab apa masin? sebab ade ikan masin dan ikan goreng.. perghh sedap..

Datang je pergi ke Research Station, aku breakfast ngan ini..



Tengahari pula aku lunch juga dengan ini!!!



Aku makan ditemani dengan ofismate aku.. orang ganu ni.. Cik Safina yang comel loteh...



Jangan tak tahu, sejak dua menjak ni aku kuat makan. dats y berat badan aku da meningkat sekilogram!!



Lagi-lagilah kalau makanan itu sangat sedap dan lazat.. membuka selera dan mengenyangkan kantung perot aku ni.. hehe



Emmm... apa tengok-tengok? Nak minta ke? oppss pergi beli sendiri.. haha



Hari ini aku gembira sebab dapat makan nasi pulut Nyior yang sedap.. free pula tu!!! Perot kenyang, hati pun senang.. ye dok? hehe

Jom Makan-makan di Terengganu.. Melancong sambil menikmati hidangan lazat.. nyum-nyum...



No comments:

Post a Comment

Follower