Tuesday, July 6, 2010

Berbeteng Cafe, Taman Tamadun Islam


Berbeteng Cafe, Taman Tamadun Islam, Kuala Terengganu

Salah seorang peminat laman blog ini di facebook yang bernama Diana Cia Dave telah mencadangkan saya untuk mengunjungi Berbeteng Kafe yang terletak di Taman Tamadun Islam (TTI). Baru-baru ini saya bersama kawan telah melawat Taman Tamadun Islam untuk merehatkan badan dan minda kerana keletihan menjalankan tugas sebagai pelajar dan pembantu penyelidik universiti.

Kami telah pergi ke restoran terbabit dan memang terbukti seperti yang diperkatakan. Makanan yang dihidangkan memang sangat lazat dan sungguh menyelerakan. Lagipun suasana dan pemandangan disekeliling restoran tersebut pun cantik dan mempersonakan terutamanya pada waktu malam kerana kawasan itu bermandikan cahaya lampu neon.

Sebagai informasi, restoran ini dibuka dari jam 9.00 pagi hingga 11 malam dan kadang-kadang dibuka sehingga jam 5 pagi jika ada acara besar diadakan di sekitar Taman Tamadun Islam. Antara makanan yang dihidangkan untuk santapan pengunjung adalah seperti Makanan Arabic, Makanan Barat dan Makanan Tempatan.

Jadi jika anda berkunjung ke Taman Tamadun Islam, anda tidak perlu gusar untuk mendapatkan makanan yang enak kerana restoran ini mampu menghidangkan makanan yang anda inginkan. Jumpa disana ya!

Jom Makan-makan di Terengganu!! Melancong sambil menikmati hidangan lazat!! Nyum-nyum..


Klik Gambar untuk melihat Peta lebih jelas



No comments:

Post a Comment

Follower