Friday, July 30, 2010

Karnival Malaysia Inovatif Zon Timur di TTC


Pintu Gerbang Karnival

Pada 30 hingga 31 Julai 2010, Karnival Malaysia Inovatif telah diadakan di Terengganu Trade Centre di Kuala Terengganu. Saya dan kawan-kawan tidak melepaskan peluang untuk mengunjungi karnival tersebut kerana banyak informasi yang boleh kami perolehi disana mengenai teknologi-teknologi terkini ciptaan rakyat Malaysia.




Sebagai informasi, Malaysia Inovatif 2010 bertujuan untuk meningkatkan kesedaran dan memupuk budaya inovasi di kalangan rakyat Malaysia ke arah penghasilan kekayaan, penjanaan ilmu dan kesejahteraan rakyat. Karnival ni mempunyai tema 'Meraikan Kreativiti' dimana kumpulan sasar adalah Terdiri dari semua golongan masyarakat seperti pelajar-pelajar sekolah, golongan Orang Kurang Upaya (OKU), komuniti, wanita penyelidik, saintis, wakil Kerajaan, wakil Pertubuhan Bukan Kerajaan dan pihak swasta.




Di Karnival Malaysia Inovatif Zon Timur, terdapat banyak aktiviti yang dianjurkan. Antaranya adalah Pertandingan Inovasi Akar Umbi, Pertandingan Canting, Bengkel Kreativiti & Inovasi, Malam Kreativiti Muzikal, Program SEDIA Wanita, Pameran Inovasi Akar Umbi, Jualan Produk-produk Kreatif dan Berinovasi dan Cabutan Bertuah.

Banyak produk penyelidikan anak tempatan yang begitu mengujakan. Penyelidikan mereka membuktikan anak Malaysia juga mampu berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan penyelidik luar negara. Syabas diucapkan!




Setelah keletihan, kami singgah di kedai mamak yang terletak didalam bangunan Mydin Mall. Kedai ini terletak dibahagian hujung sekali berhampiran dengan tapak letak kenderaan. Kami memilih menu nasi campur berlaukkan ayam tandori, sayur kacang dan kuah kari, manakala minuman pula, saya memilih minuman sunquick.




Jom Makan-makan di Terengganu!! Melancong sambil menikmati hidangan yang lazat!! Nyum-nyum..


Sila Klik untuk paparan yang lebih jelas.
Sekiranya ingin mengetahui dengan lebih detail mengenai lokasi TTC, sila hubungi saya disini






No comments:

Post a Comment

Follower