Wednesday, August 11, 2010

Keindahan Terumbu Karang di perairan Pulau Lang Tengah Siri 1

Saya sungguh gembira kerana salah seorang kawan saya telah membenarkan saya menggunakan gambar-gambar miliknya untuk digunakan bagi tujuan menulis artikel ini. Kawan saya bersama-sama beberapa delegasi penyelidik melakukan persampelan terumbu karang disana. Semasa berada didalam dasar laut, kawan saya mengambil gambar keindahan pemandangan terumbu karang dan hidupan laut.

Disana juga terdapat resort penginapan seperti Blue Coral Island Resort. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Resort ini, sila pergi ke laman web ini http://www.malaysiaislandresorts.com/

Terdapat pelbagai jenis spesis hidupan laut yang terdapat didasar laut Pulau Lang Tengah termasuklahh ikan Nemo yang sangat popular dan menjadi antara ikon negeri Terengganu.












Peta Pulau Lang Tengah

Sila Klik untuk paparan yang lebih jelas.

Jom Makan-makan di Terengganu!! Melancong sambil menikmati hidangan lazat! Nyum-nyum..






No comments:

Post a Comment

Follower