Monday, September 27, 2010

Pulau Gemia

Hanya lima kilometer dari pantai timur Semenanjung Malaysia, Pulau Gemia terlalu kecil di dalam peta. Ini adalah kerana ia merupakan sebuah pulau kecil berbatu tertutup dengan tanaman hutan hujan tropika dan dihalang oleh kurva pasir putih tulen.

Walaupun Pulau Gemia ini kecil ia merupakan sebuah permata kecil ini yang tidak mudah kelihatan tetapi tidak mudah dilupakan. Pulau Gemia hanya beberapa ratus meter dari Pulau Kapas lebih dikenali, tetapi juga menawarkan pengalaman yang sama sekali berbeza.

Hanya ada satu resort di Gemia, menjamin bahawa anda akan memiliki pantai dan teluk-teluk kecil air Aquamarine hampir kepada diri sendiri. Sebahagian besar daripada dibina di atas panggung di atas air dan menawarkan tahap keselesaan superior dan kelapangan. Balkon yang dibina dengan hati-hati untuk memastikan privasi penuh, sehingga anda dapat menikmati ketenangan melihat terganggu.

Salah satu tarikan lain Gemia Pulau adalah Spa. Untuk menamatkan pengalaman pulau tropika anda dan untuk memastikan bahawa anda pulang santai dan diremajakan, jangan memanjakan diri dalam salah satu rawatan mereka. Selain melayan diri sendiri dan bermalas-malasan di bawah sinar matahari terdapat pelbagai cara untuk tetap sibuk selama anda tinggal di Pulau Gemia.

Menikmati air yang jernih dan berlimpahnya kehidupan laut di sini adalah suatu keharusan. Kebanyakan pengunjung akan pergi snorkeling atau scuba diving untuk mendapatkan pandangan lebih dekat karang warna-warni, sementara yang lain akan menyewa kayak dan mendayung laut di sekitar pulau. Ada banyak cara lain untuk membuat sebahagian besar Pulau Gemia bercuti anda dan anda boleh membaca lebih lanjut di sini.

Pulau Gemia mungkin kecil tetapi tidak ada kompromi yang menenangkan. Sebuah bercuti di sini akan meninggalkan anda reminiscing tentang hari-hari anda di syurga untuk waktu yang lama.

No comments:

Post a Comment

Follower