Monday, September 27, 2010

Jom Memancing di negeri Terengganu Siri 2


Umpan yang selalu digunakan

Kalau pada entri lepas saya ada menceritakan kepada anda semua jenis umpan yang saya selalu gunakan, kali ini saya ingin tunjukkan pula joran dan topi keselamatan yang saya selalu gunakan ketika memancing.


2 buah joran milik saya.

Saya memiliki dua buah joran dimana yang satu bersaiz kecil dan satu lagi bersaiz sederhana. Saya menggunakan saiz kecil ketika memancing dikawasan air tawar seperti kolam air tawar dan sungai. Manakala saiz sederhana pula saya gunakan ketika memancing dikawasan tepi pantai seperti di Pantai Teluk Ketapang.

Di Kuala Terengganu misalnya, terdapat banyak kedai peralatan memancing yang boleh dikunjungi untuk membeli joran yang diinginkan. Salah satu tempatnya adalah Kedai Pancing Chop Lee Hong;

Kedai Pancing Chop Lee Hong
No. 73, Jalan Kampung China (Jalan Bandar), 20100 Kuala Terengganu, Terengganu
Nombor Telefon: 09-622 1464

Antara musuh utama pemancing-pemancing adalah keadaan cuaca yang berubah-ubah mengikut musim di negeri Terengganu. Jalan terbaik adalah menyediakan payung, topi sesuai untuk elak panas dan sebagainya yang berpatutan.


Topi yang sesuai elak cahaya matahari yang terik

Jadi kepada sesiapa yang ingin memancing dan mendapat hasil ikan yang memuaskan, Jom memancing di negeri Terengganu!!


Jom Makan-makan di Terengganu!! Melancong sambil menikmati hidangan lazat! Nyum-nyum...



No comments:

Post a Comment

Follower